Ansökningshandlingar

Det här med bilden till CV/Ansökningsbrev. Det är ingen lätt grej alltså!
Sitter själv och velar mellan några nu. Men det är alltid något fel på bilderna alltså!

Har hittat två som jag tycker är okej.
En är lite äldre. På den bilden har jag ljusbrunt hår, vilket gör att jag ser snällare ut än i mitt nuvarande mörkbruna. Men hur schysst är det att skicka en bild som inte ens överensstämmer med verkligheten idag? Dessutom gör vinkeln på bilden att min näsa ser extremt bred ut. Visst, den är väl bred i verkligheten också...men i det här fallet så är det typ afrikan-varning(no offens...menar inget illa med det). Och det sägs ju att det är svårare att få jobb om man har utländsk bakgrund...
På den andra bilden har jag mitt nuvarande mörkbruna hår. Det ser svart ut på bilden, och jag ser som sagt var inte lika snäll ut i det. Dessutom är det ett annat stort problem. Min hy. Har flera vattenkoppsärr i ansiktet, typ små gropar...och de syns verkligen på den här bilden! Däremot ser näsan inte lika bred ut.

Så frågan är, vad är bättre att skicka med...en bild som inte riktigt överensstämmer med nuvarande verklighet och där jag ser snäll(och kanske lite blåst?) ut, men min näsa är för bred?
Eller en bild som är mer lik verkligheten, men där min hy verkligen inte ser bra ut?

I och för sig så kanske det är lättare att få komma på intervju med en lite för bred näsa, men åtminstone ett glatt utseende? I don't know...
 

Kommentarer
Postat av: L

Glatt utseende, helt klart!

2008-11-21 @ 11:50:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback