En längtan

Vi brukar åka till Finland varje år. Hälsa på släkten och bila runt ibland.
I år har vi inte gjort det. Vi har bara varit till Torneå, vilket jag inte ens räknar till Finland.

Nej, jag längtar till släkten utanför Uleåborg. Det kuperade landkapet runt Jyväskylä. Åbos skärgård, Helsikis gator. Och min personliga favorit, vackra Tampere med sina kullerstensgator, gamla arbetarkvarter, porrbutiker och fina villor. Om inte Tampere låg i inlandet så skulle det vara en stad jag gärna skulle vilja bo i.




I utkanten av vackra Tampere...
Även om det är skog runtomkring så älskar jag stället.




Finlands mest fotade vägskylt?
Jag vet inte, men jag var i alla fall tvungen att ta fram kameran.


Kommentarer
Postat av: HannahSthlm

Ja..linnet var faktiskt ett kap:) Trevlig fredag!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback