Häng med på kärlekens bandvagn...

"Hon sa jag vet att du är en riktig player
Jag sa baby skit i vad ryktet säger"

Det här har kanske inte så mycket med kärlek att göra egentligen, det är mer en bikt. Så nu när jag biktar mig för er så lovar ni att inte sprida det vidare, okej?

Nä, så här ligger det till. På senaste tiden har jag utan att egentligen tänka på det analyserat gamla ragg, span, strul...ja, killar av olika slag helt enkelt. Någon riktig defintition behöver vi kanske inte gå in på, för det är inte det viktiga.

Först var det ju det här med namn. Matilda hävdade igår att jag har en tendens att dras till de som heter Anton. Vi kom på två direkt, och tvekade om en tredje verkligen hette Anton. Men efter lite efterforskningar så visade det sig att han hette Daniel. Haha...inte riktigt samma sak men. Det kanske inte var så många Antonar som vi först trodde i alla fall. Lika många Anton som Jens. Fast i båda fallen var det nog två för mycket...
 
Men sen kom jag på ett annat namn som det varit fler av. Markus.
Eller så här ser det ut:
Markus x 2
Markko
Mark

Ungefär samma namn, fast från olika länder. Så fyra Markusar kan man egentligen säga. Det är rätt så skrämmande. Ser jag något speciellt i de som heter Markus? Eller är det bara ett konstigt sammanträffande? Förmodligen det sistnämda.

Ja, ja...namn kan man ju inte direkt bestämma över eller dras till (Jag har varit tillsammans med en Stefan...så så kräsen kan jag ju inte vara), men det finns ett annat lustigt sammanträffande som jag aldrig någonsin hade trott om mig själv. Det kom jag och några kompisar på i helgen. Det är inte direkt så att vi brukar sitta och göra listor över gamla strul, men ämnet kom upp och vi snackade lite om det. Anyway, åter till sammanträffandet. Tydligen, av någon outgrundlig anledning, så har jag en tendens att träffa killar från bushen. Boden är ett (stort)kapitel i sig, så det tänker jag inte ens ta upp. Men sen har jag tydligen träffat killar från alla andra konstiga bushhålor också. Vilket egentligen går helt emot mina principer. Jag gillar väl ändå inte de som har truckerkeps, käkar snus och kör trimmade moppar? Kanske mitt undermedvetna gör det...

Sådär, färdigbiktat för den här gånger. Lova bara att inte sprida mina udda böjelser vidare. Jag lovar att ni också kan se skumma sammanträffanden om ni väl börjar gräva...


Kommentarer
Postat av: Mari

Vet min Markus om att det var pga namnet du valde honom? =P

Själv är jag mer för brackiga storstadskillar. Not. ;)

2008-11-14 @ 15:23:10
Postat av: L8

Nä, men du kanske kan berätta det för honom? Haha... ;P

Ja, du har då verkligen den värsta drängen av dem alla. Han är uppvuxen i urskogen va? Hihi...nä, jag gillar Johan, även fast han är från skogen. :P



Hur är det annars då?

Postat av: Mari

Killar från de småländska skogarna är ingenting att leka med. Eller så är det just det de är. =P



Det är bra. Jobbar mycket och försöker få tiden att räcka till till att umgås med familjen.

Själv då? =)

2008-11-18 @ 16:19:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback