Obama och USA

Obama vann valet. Grattis USA! Att han är bättre än Bush är det ingen som helst tvekan om, men jag tror också att han är bättre än en krigsskadad gammal militär som är emot abort och för krig. Och vill ni veta en sak som är lite pinsam? När jag såg Obamas vinnartal igår så kom det en tår. Äntligen får de svarta i USA, de som länge varit utsatta för rasism och fattigdom, de som varit slavar och byggt upp landet, äntligen får de lite upprättelse. För även om rasismen och fattigdomen inte försvinner bara för att Obama får makten, så känns det ändå som ett steg i rätt riktning. Och för att vara mindre allvarlig på hann jag även tänka på en annan sak, varför ser svarta alltid så oförskämt mycket yngre ut än vita i samma ålder? Herregud, Obama närmar sig 50, men ser han ut som 50? Knappast... Sådär, då fick jag både vara lite blödig och ytlig på samma gång. My style...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback