Problem och mat

Min dator stular, så därför kan jag bara blogga från mobilen just nu. Vilket innebär att alla inlägg kommer att publiceras två gånger. Vet inte varför, men så är det tyvärr. Just nu ser jag ett program med Jamie Oliver på femman. Ett riktigt intressant program om mat faktiskt. Eller snarare om hur fel vi äter. Visst, jag käkar gärna en pizza eller en god efterrätt, men jag tycker verkligen att det är läskigt med alla tillsatser i hel- och halvfabrikat. Ta tex bindväv eller blodprotein som finns i bla korv, färdig kebab och andra sammansatta köttprodukter, vad är det? Jag äter inte det i alla fall! Jag tror faktiskt att alla tillsatser är värre än fett och socker. En annan skrämmande sak är hur mycket salt människor i Sverige sätter i sig. Själv avskyr jag salt mat, och väljer hellre andra kryddor. Jag tror inte att jag har gjort av med ett paket Seltin sen jag flyttade hemifrån för drygt två år sedan. Ja, ja...vill inte skryta om hur "duktig" jag är, för det är jag inte. Det enda jag ville säga är, se programmet! Over and out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback