Säj inte nä säj jää

Idag har jag investerat i Timbuktus nya, En High 5 & 1 Falafel. Det var inte en dag för tidigt!
Den har inte fått den bästa kritiken i pressen, men sen när har jag lyssnat på pressens åsikter om musik? Dessutom är jag lite konstig, och gillar lite konstig musik, vilket resulterar i att jag gillar det här albumet! Har i och för sig inte hunnit med mer än en lyssning, men det låter väldigt lovande.

Men jag förstår ändå varför kritikerna inte gillar den. Det är inte enkel hiphop. Inte 50 cent eller ens Petter. Mixa hip-hop med lite funk, lite jazz(jo, faktiskt!), lite reggea, lite visa...ja, lite av allt möjligt faktiskt. Det är lite Timbuks grej, att mixa olika stilar. Att det sen inte passar alla radiopopsälskare är en annan femma...

Anyway, har rippat den till datorn nu.  Så nu ska jag bara njuta. Niiice!





Stulen från
timbuk.nu


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback