Snö

Men hur mycket ska det snöa egentligen??!!
Varje dag när jag vaknar glad i hågen(?) och drar upp persiennerna i sovrummet så får jag se snö. Åtminstone de senaste dagarna.
Snö, snö, snö! Jävla snö!
Jag hatar att gå till jobbet och få massa snö i ansikete som förstör sminket. Mascara halv kinderna. Snyggt! Nej, idag är det jag som kör burka-style, för jag pallar inte snö i ansiktet.

Sen är det synd om mamma också som måste cykla runt i snön hela dagarna. De brukar ju inte vara så snabba på att ploga här. Men det tänker inte snöälskarna på. Nej då. De är inte ens ute. Det var t.ex. en kärring på vårdcentralen som sa att det var så trevligt att det snöade. Lätt för henne att säga, hon hade garanterat färdtjänst och behövde inte ens få snö i skorna eller plumsa sig svettig.

Nej, ge mig sommar istället!

(Fast egentligen ska jag inte klaga, för det är ju jag som bor på fel ställe)

Kommentarer
Postat av: Bitterfitta

hej hej, haft en bra dag?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback