Idol -kärlekstema

Okej, lovade ju att säga mitt om gårdagens Idol. Inte för att någon kanske bryr sig, men jag tycker att det är ganska så kul!

Jag minns inte riktigt i vilken ordning de sjöng, men däremot har jag faktiskt kikat lite på nätet idag...eftersom att vad jag tyckte när jag hade alkohol i kroppen kanske inte riktigt var vad jag skulle tyckta i nyktert tillstånd. Hm..

Anyway...here we go!

Kevin...är för bra. Börjar helt ärligt bli lite less på hans perfekta röst och dancemoves. Har absolut ingenting emot honom som person, men jag har svårt för det som är för perfekt och han är egentligen inte riktigt min typ av artist. Dessutom valde han en av världens sliskigaste låtar, If tomorrow never comes.

Alice
...tål jag verkligen inte som person! Så inställsam på något sätt. Och igår var hon verkligen inte bra. Inte alls närvarande och att jag hatar Kelly Clarksson gjorde inte saken bättre. Fast egentligen var båda låtarna helt fel för henne. Sorry. Eller nej, jag är inte alls ledsen.

Robin
...på en pall, med en gitarr och sin skönt raspiga röst. Det var den här Robin jag föll för på audition och det är så här han gör sig som bäst! Helt rätt låtval(åtminstone Fields of gold) och även om han inte satte alla toner så kändes det ärligt, och jag fick lite gåshud. Ett extra plus för att håret såg bättre ut än förra veckan.

Anna
...åkte äntligen ut! Ett riktigt sömnpiller. Hon gjorde till och med Simply the best till världens sömnigaste låt. Tråkigt, tråkigt, tråkigt. Det känns i alla fall jävligt skönt att slippa hennes igentäppta hals, tunna hår och enorma panna. Och hennes ständiga jävla gråtande!  

Johan
...borde åka nästa vecka. Gospel och Johan, hallå? Hur som helst...smart att välja Friday i'm in love, den kräver ju inte direkt de mest avancerade sångkunskaperna. Skönt att slippa alla posiga rörelser igår. Däremot kunde han inte hålla sig från att skrika, och igår var han faktiskt riktigt trist.


Foto: DANIEL OHLSSON

Jag tycker faktiskt att Robin är riktigt underskattad.
Alla behöver väl inte hoppa runt som dårar på scen?

Anna grät när beskedet kom Foto: Daniel Ohlsson/TV4

Skönt att slippa se henne på ett tag.
Lipsill!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback