Blessa mig mucho -ge mig inget än det bästa

Hittade ingenting på stan. Ingenting alls. Eller jo, blev en flarra vin till middagens rödvinssås. Åt nämligen entrecote, klyftpotatis, rödvinssås och fetaostsallad. Mums! Pappa som bjöd(och jag som lagade...).

När jag kom hem så blev det mer matlagning. Gjorde helt lovely köttfärsbiffar med senap, creme fraiche och feta. Men jag sparar dem till en annan dag. Bra mat att ha i frysen ju!

Slötittade lite på tv, och hamnade på femman. "Sveriges härligaste män" tror jag närmare bestämt att det hette. Handlade i alla fall om players och numero uno, Timbuktu medverkade. Helt klart värt att se bara därför! Blev också grymt sugen på konserten i december och på nya plattan som kommer 5/11.

Och sen kom drömmen tillbaka igen. Drömmen om huset i Skåne. Den här gången gick det t.o.m. så långt att jag började kika på hus på Hemnet. Men inget var helt perfekt(som tur var!). Jag har tjatat om det förr... Det stora vita lite lätt vindpinade huset på den skånska landsbygden. Med stengärdsgård och pilallé. Mitt bland gula rapsfält, blommande vallmo och landsvägar. I det stora ljusa rummet på övervåningen ska jag låta fantasin flöda och skapa vackra tavlor. Nere i vardagsrummet vid den öppna spisen ska jag dricka dyr sprit och spela på mina bongotrummor halva natten. När jag inte sitter ute på min veranda och röker extra långa cigaretter och dricker extra strakt kaffe dvs.
 
Det är ungefär så långt ifrån mitt liv och min vardag som man kan komma. Så långt ifrån asfalt och likadana hus. Men det är därför jag älskar drömmen! Gillar tanken på den kontrasten. Okej, jag kanske får släppa tanken på att måla tavlor och dricka dyr sprit. För ärligt, så kan jag inte alls måla och jag lär ju knappast köpa dyr sprit med tanke på närheten till Danmark och Tyskland...
Och för att inte drabbas av lappsjuka(som jag av någon konstig anledning ändå inte gör i Skåne...) så får huset inte ligga mer än 20-30 minuter från Malmö. 20-30 minuter...om jag kör, så radien är ändå hyfsat stor.

Och sen var det ju det här med att hitta någon som vill vara där med mig när jag är ständigt salongsberusad och smäller med mina trummor.
Hm...det var ju det som var problemet då.


Hey, det var väl ändå inte helt schysst att ge mig dumma idéer igen!?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback