Idol

Kollar Idol ikväll. Det är ungefär vad jag jag orkar efter den här arbetsveckan. Men det är kul, faktiskt.

Självklart har jag funderat en del medan idolerna uppträdde. Har kanske kommit fram till något också.


Lars


Jag älskar Lars! Han är både töntig och cool på samma sätt. Jag gillar sånna killar. Han verkar vara en riktigt skön människa i softa kläder och ostylat hår. En riktigt söt kille! Dessutom är han i mina ögon grymt begåvad. Det ser ut som att han alltid har stått på en scen. Inte krystat eller onaturligt, utan bara väldigt skönt. Hejja Lars!


Robin B
Robin Bengtsson. Foto: Daniel Ohlsson/TV4

Jag kan inte bestämma mig för om killen är snygg eller om han bara är läskig. Hans ögon är creepy, men ändå sexiga. Jag gillar hans röst, men samtidigt vet jag inte om han är bra på att sjunga egentligen. Jag vet heller inte om han var snyggare före han blev stylad eller inte.Det gör mig frustrerad att jag inte vet något alls när det gäller den här killen. Eller en sak vet jag faktiskt, jag gillar honom i alla fall och hoppas att han får vara kvar ett bra tag till.


Kevin


Killen sjunger i falsett, pratar med skönaste brytningen och verkar helt hyper. Egentligen gillar jag inte sånt här. Skulle han ha varit en vanlig svennebanan hade han bara irriterat mig, men nu diggar jag honom på nåt skumt sätt. Det måste vara den där coola brytningen och det osvenska sättet. Sen ska han ha en eloge för att han har lärt sig bra svenska på så kort tid.
 

Peter Jihdes nya frisyr passar honom mycket bättre. Han ser mindre sliskig och yngre ut. Sen förstår jag inte riktigt varför alla kritiserar honom så mycket? Jag har faktiskt alltid gillat honom. Eller speciellt i Hockeykväll med Wikegård då...

Hur kan alla tycka att Anna är så bra? Jag klarar inte av hennes röst. Den äcklar mig av någon anledning. Det gör även hennes tunna hår i kombinatin till den höga pannan. Sorry...men så är det.

Det kändes helt rätt att Jenny åkte ut. Har aldrig gillat henne. En vanlig white trash-brutta med halvkass sångröst. Nu tycker jag att den kristna gosskörs-killen(vet inte om han är det, men han ser ut så i alla fall) Jesper har gjort sitt. Samma sak gäller Yazmina.

Den enda av tjejerna som jag egentligen gillade var Linda. Inte bara för att hon har samma efternamn som en viss Dirty Sanchez-kille, utan även för att jag tyckte att hon hade grym röst. Synd.

Den där lilla blonda 10-åringen vill jag inte ens kommentera. Eller jo, allt han gör känns posigt och konstlat. Och vad händer när han kommer i målbrottet? Nej...usch. Sorry, men kom tillbaka om några år istället.

I övrigt har jag inte så mycket att säga. Annat än att de inte borde överstyla Robin E, det förstör så mycket av det som är bra med honom. De övriga orkar jag inte kommentera idag, eller så har jag helt enkelt inga direkta åsikter om dem.

Nej, jag kan abslut inte sjunga själv. Jag kan inget om sångteknik, tonartshöjningar och sånt crap. Men det spelar ingen som helst roll för jag har öron, ögon och egna åsikter. Om ni inte håller med är en sak, men att säga att jag har fel kan ni inte, för musik kan man aldrig bedöma rättvist, utan det handlar bara om hur man själv uppfattar den.

Kommentarer
Postat av: Brandon Lee

Idol fåneriet är en samlingsplats för folk som inte har "det",hiss/pianobar oljud av tredje graden,själva grejen med programmet är inte vem som vinner,utan vem som förlurar,förnedrings tv model lagom som får medelsvennen att känna sig som en höjdare. Ha det bra.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback