Tal till nationen

Nu måste jag försöka mig på shoppingförbud ett tag. Blev två par skor idag.

De där vinterkängorna från Timberland som jag kollade på förra veckan. Ett par ljusbruna(typ mörkare tan) med skönt lurv. I love them! Kommer att bli så varmt och skönt till vintern. Men de kostade ju några slantar...fast jag tror att det var värt det!

Kom även hem med ett par läckra skate-sneakers i rosa, blått, gult och svart. Blir så glad av färgerna! Och ärligt, jag lever ju mer eller mindre i sneakers så det kändes som en bra investering även det. Tror att jag ska inviga dem imorrn, efter lite impregnering dvs. Visar bilder på båda sen...

Magnus Betnér var grym, som vanligt! Gillar verkligen den killen. Han säger alltid sånt som jag tänker. Som att det är töntigt med cykelhjälm, okej med halalslakt och att Per Gessle borde skjutas. Grabben är både snygg, snabbtänkt och grymt påläst. Slå det om ni kan!

Däremot fattar jag inte varför de körde föreställningen ute på campus. Jag gillar verkligen inte universitet i allmänhet. De är bara fulla med jobbigt nördiga människor som tror att de kan mer än mig. Och jag tror att universitetet i Umeå hör till den kategorin i synnerhet. Men vem vet, kanske är det jag som sitter där i skolbänken en dag. Hade faktiskt tänkt att läsa en distanskurs i engelska förra året, men när jag skulle var tvungen att betala kåravgift, trots att jag inte ens skulle vara på skolan så blev jag förbannad och struntade i det, av principskäl. Precis som att jag vägrar vara med i facket av principskäl. Jag tänker inte betala en spänn av min lön direkt till sossarna och speciellt inte till kärringen Wanja Lundby Wedin. Hon kan brinna! 
Ja, ja...ett litet sidospår bara.
Magnus var i alla fall ruggigt bra!





På vägen hem snöade det lite. Första snön. Blä! Hatar snön! Jul för det gärna bli, bara jag slipper snö och extremt kyla. 


Skänker en tanke till Matilda också. Beklagar återigen sorgen. :(

       

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback