Bland spackel, damm och färg

Nu äntligen ska "trapphuset" få sig ett ansiktslyft. Den gula färgen och de rynkade hörnen ska bort, och istället ska det bli vitt. Är egentligen emot helvita väggar, men just här tror jag att det blir bra. Det behövs allt ljus som går att få och dessutom angränsar trappen till så många rum så det krävs att färgen passar till allt annat.
Nästa steg är att måla de orangea trappstegen grå. Men det får bli sen. Hinner inte allt i veckan ju.

Så vad jag kommer att sysselsätta mig med idag är att slipa, spackla och kanske börja måla. I love it! Fast det jag gillar mindre är slipdammet och att det blir stökigt. Men om resultatet blir bra är det helt klart värt det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback