Malmoe

Stuck. Har våldtagit mina öron med Timbuk sen jag skrev förra inlägget. Nej. En liten korrigering behövs där. Självklart var det ingen våldtäkt, utan snarare underbart och fantastiskt sex...

Anyway. Hittade
den här versionen av Det här är ditt land. Kamraterna ft. Timbuktu. Underbar skånska. Helt plötsligt börjar jag längtar enormt mycket till Skåne. Var ett bra tag sen jag var där sist. Vet inte varför, för egentligen är Skåne kanske det vackraste i vårt land. Sveriges framsida...

Någongång ska jag skaffa mitt äggskalsvita hus med pilallé och låga stenmur ute bland raps- och vallmofälten på den skånska landsbygden. Det är drömmen när det kommer till sommarhus. En fantasi som har funnits i huvudet väldigt länge. För det är nog bara där som jag inte får lappsjuka av landbygden. Kanske för att det ändå alltid är nära till en stad.

Men så länge kan jag lika gärna tänka mig att åka ner till Malmö. Äta middag på favoritrestaurangen, ramla runt på kullerstensklädda torg och känna den fuktiga havsluften i ansiktet.
Damn you mama som flyttade från Skåne!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback