Pepp-talk

Jag har insett en sak. Jag är rätt så nöjd med livet ändå. I alla fall just nu.

Visst, en inplanerad resa, en extra slant i plånboken, ett par nya skor eller eventuellt en pojkvän skulle inte sitta helt fel. Och visst klagar jag ibland på att jobbet är trist eller att ingenting händer.
Men samtidigt har jag mer att glädjas över än jag saknar. Jag har äntligen en fast jobb som jag faktiskt också trivs med, en fin lägenhet som jag längtar hem till, fantastiska vänner och en helt underbar familj.  
Dessutom har jag fina minnen från olika resor, upptåg och liknande. Och så försöker jag ta vara på tiden, göra det jag känner för och se möjligheter och det positiva i saker och ting.

Mitt liv är kanske egentligen inte bättre än någon annans, men det gäller att göra det bästa av situationen. Det är inget som säger att man är lyckligare för att man kan bada i pengar, köpa lyxprylar varje dag och gå på flotta middagar varje kväll. Jag tror istället att man uppskattar sakerna mer om man faktiskt har jobbat för dem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback