Skumma anekdoter

Söndag. Har inte så mycket att skriva än. Vaknade tidigare än väntat av att det stormade ute. Ska ut en sväng snart. Är sugen på grillad kyckling. Kanske blir det det till lunch? Ska hänga med brorsan ett tag. Sen får jag annat besök ikväll.


Jo, kom på en sak. När jag var i Umeå i torsdags så träffade jag en gammal bekant. En kille som jag kände förr. Har inte träffat honom på säkert 2-3 år, och då var det bara som hastigast. En nick i kön på Ica typ. Men för ca 8-10 år sedan så kände vi varandra.
I alla fall. I Umeå så snackade jag med honom. Han var sig lik, fast med lite mörkare röst kanske. Vi uppdaterade varandra om hur våra liv ser ut nu. Vad vi sysslar med och sådär. Ni vet. Enkla grejer. Sånt man gör.
Jag berättade att jag bland annat kränger korv för att få pengar till hyran. Var på han svarar: "Men du som inte ens åt korv förr?!".  Nej, det gör jag inte nu heller. Men det var ändå rätt kul att han kom ihåg det 10 år senare. Det fick mig att inse att ibland kanske folk kommer ihåg de skummaste grejerna om en. Inte de viktigaste, utan mer små detaljer...som i och för sig också kan vara viktiga men. För jag gör ju samma sak, kommer ihåg skumma anekdoter om folk. Jag minns kanske inte vad deras dåvarande pojkvän/flickvän hette, var de sommarjobbade eller vad de lyssnade på för musik. Men jag kan däremot komma ihåg vad de hade för skor, vad det rökte för cigaretter, vad de sa vid nåt tillfälle eller något annat mindre viktigt.

Anyway...det var kul att träffa honom i alla fall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback