Höst

Usch, nu känns det verkligen som höst. Gillar inte hösten. Den är deprimerande. Visst, fägerna i naturen är snygga(men när är jag i naturen?) och kläderna är mysiga, men annars då? Bara tråkigt.
Hösten kommer också med massa måsten. Putsa fönster, vinterfixa på balkongen och köpa den perfakta vinterjackan. Men i veckan hinner jag inte. Jobbar åtta dagar i streck nu. *suck*
Lägg på det att jag håller på att bli förkyld. Inte kul...

Igår skjutsade vi som sagt brorsan till Umeå. De ska bo på vandrarhem i drygt en månad innan de får lägenheten. Tycker lite synd om dem, samtidigt som jag är avundsjuk. Jag älskar nämligen att bo på vandrarhem. Kanske inte i en månad, men ändå. Gillar den där kollektiv-känslan, fast några dagar räcker. Hur som helst fick de ett riktigt bra rum, och det är ju bra!
Tror faktiskt att jag kommer att sakna min bror lite. Han är den som jag brukar beklaga mig för, snacka musik med och skvallra om halva Skellefteås befolkning. Men, men...han flyttar ju inte till andra sidan jorden och det finns ju fortfarande telefon. Och mamma och Timo bor ju fortfarande kvar. De får aldrig flytta från A-torp! Och de kommer nog aldrig att göra det heller om jag känner min mamma rätt...

Jobbar till 20.30 ikväll, och sen MÅSTE jag verkligen tvätta eftersom att det inte blev något sådant i lördags. Tvätta och sortera och rengöra bland allt mitt smink. Det är kvällens planer. Borde ringa tandläkaren nu också, för en bit lim från metalltråden i käften har lossnat. Men när ska jag hinna dit liksom?




Bangin' On The System


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback