Den finska familjen som lever rövare

Var förbi mamma en sväng efter jobbet. Hon berättade att en gammal(och typ dement?) granne hade klagat. Till en som mamma känner hade hon sagt att hon inte ville bo kvar för att hon inte trivdes i området. "Den där killen och den finska familjen lever om och stör så mycket". "Den där finska familjen"...jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. Som sagt, jag är väldigt stolt över mitt ursprung, men vi varken pratar finska eller bryter och varför ska man överhuvudtaget kategorisera människor så? Men hon har ju klagat på "den irakiska familjen" som spelar fotboll på gräsmattan också.
Nä, du behöver nog inte bo kvar. För vi gillar inte den där rasistiska tanten som gnäller heller... 

Nu tänkte jag äta lite rostat bröd med vällagrad ost och ett glas Oboy. Det får bli min alldeles för sena middag/tidiga frukost. Haha...

By the way, kärringen kan inte ens ha hört oss leva om, för hon är aldrig ute och mamma bor inte ens vägg i vägg med henne. Snacka om att leva i en fantasivärld... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback