Den perfekta inredningen...

...är i mina ögon en salig blandning. En blandning av nytt, gammalt, dyr design, loppisfynd, kitsch, reseminnen och gåvor. Saker som betyder någonting blandat med saker man köpte "bara för att de var roliga".

En lägenhet eller ett hus blir inte ett hem med bara IKEA-saker, det är ett bra motto tycker jag! Ett hem behöver personlighet och själ, vilket man inte skapar genom att köpa allt på samma ställe. Själv äger jag inte många saker från IKEA. En liten kristallkrona som jag faktiskt tycker mycket om, men inga möbler eller så.

Jag gillar "stilleben" eller grupperingar av saker. Kanske inte speciellt praktiskt, men fint och mysigt. Och för mig behöver inte allt vara så jäkla praktiskt hela tiden! Jag gillar småsaker, även om det inte direkt underlättar städningen...




Ett exempel från mitt sovrum.
Lyktan och lotusen är från Indiska. Vasen och skålen är loppisfynd. Den lilla asken är en present från Indien.
Duken har mamma sytt. Radbandet i skålen är köpt i Istanbul.
Tusen och en natt har funnits i vår numera sålda sommarstuga forever, och den andra boken är en present från mamma.


Nästa "inredningspecial" får nog bli från mitt badrum. Det finns nog ingen som har gått in där utan att kommentera inredningen...
Jag säger inte mer just nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback