The last day...

Idag är det sista dagen på semestern. Känns sådär. Skönt att få tillbaka lite rutiner och känna att man gör nåt. Men det kommer att bli svårt att vända tillbaka dygnet. Jag är, och kommer förmodligen alltid att vara, en kvälls/nattmänniska. Så när jag måste kliva upp tidigt så är jag konstant trött. Så, lite ångest har jag nog allt...
Däremot skonade jag mig själv och väljer att inte börja 7.00 imorrn som jag hade tänkt först. 9.30 låter bättre. Även om det innebär att börja tidigare en annan dag. Men det får jag ta!

Mamma är nog den jag känner som är absolut bäst på att fynda. Igår köpte hon en soffa från Carl Malmsten med tillhörande fåtölj för några ynka tusenlappar. Ny kostar det...ja, mycket mer. Lovern var snäll och hämtade den åt henne idag. Som tack fick han en gammal tändsticksask med "Ali baba" på. Haha... Nej, hon är inte snål, men han vägrade ta emot något annat.
Jo, hon köpte också två par Pertti Palmroth-stövlar. Ett par helsvarta och ett par bruna med detaljer i fake-orm. Vad hon betalde för dem? 20 :- styck! Nya kostar de ca 2000:-...styck. En äkta handknuten matta hade hon också med sig hem, för 300... Ja, ni ser, hon kan det där med att göra fynd helt enkelt!

Nu ska jag äta lite riskakor och yoghurt(inte blandat såklart). Blev småhungrig. Som alltid på kvällen... Riskakorna med ostsmak är ju helt fab! De med sourcream också. Mums!

Jo, kom på en liten grej ikväll. Har ett stort kakfat i silver som jag aldrig använder. Eller möjligtvis till jul eller så. Däremot har jag massor av armband utan bra förvaring. Så vad gör jag? Jo, använder kakfatet till armbanden. Snyggt och praktiskt tycker jag! Och bättre att det används än bara står där uppe på bokhyllan, för det är ju faktiskt riktigt snyggt.
Man får inte vara dum...




Bling-bling i massor!



På den gamla IKEA-hurtsen(från 70-talet?) får fatet nu husera.
Dior-necessären är fullproppad med nagellack...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback