Är inte alla relationer är lika värdefulla?

Det finns en del saker som gör mig riktigt förbannad och besviken. En av dem är när bekanta träffar en ny partner och sen handlar allt bara om den nya. "Hon vill det. Han tycker så. Vi ska göra på det sättet. Han behöver. Hon tycker inte. Bla. Bla. Bla."

För det första så kommer ni att kväva varandra med det där beteendet och för det andra, vem ska plocka ihop spillrorna sen när det tar slut? Och tar det inte slut så står ni ändå där utan vänner om ett tag och då har ni bara varandra.

Jag förstår att första tiden är intensiv och pluttinuttig, men någon gång måste man återvända till vardagen också, utan att glömma bort sina vänner, föräldrar och barn. Är man tillsammans med någon som aldrig kan ta ett nej eller att man någon gång vill umgås med andra utan sin partner, så kanske man måste börja fundera på vad man är i för relation? I mina öron låter det inte speciellt nyttigt och sunt.

Men vad vet jag som varken är romantisk eller puttinuttig?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback