God jul!

Nu är maltan helt klar. Apelsinerna och pistagenötterna är nämligen på plats, det var de inte igår. Och just som jag rostade nötterna kom jag på att det inte alls är malta jag gör, utan någon variant av riz bel halib. Libanons motsvarighet typ. Men som ni kanske har förstått så ska jag alltid sätta mig på tvären och vägra göra saker the Swedish way. Hobby-blatte big time. Haha.

Nu dricker jag glögg och spelar Weeping willows på högsta volym. Mer stämningsfullt än så blir det inte. Ska börja göra mig klar för lunchen hos pappas särbo(tjej låter så konstigt när man är över 50). Som tur var bor hon väldigt nära mig. Efter lunchen blir det att chilla och kolla på Anna Anka. Kalle slutade jag se när jag var typ åtta, men Anna Anka gillar jag så det tänker jag se! När mamma slutat jobba i afton så åker vi till min moster för middag och julklappsutdelning. Uppskattar deras pedantiska och snobbiga livsstil mer och mer för varje år. Att äta middag i ett perfekt hem med kristallkronor och dyrt porslin och få nästintill restaurangservice är faktiskt inte så dumt. Jag tror att det är helt omöjligt att bli matförgiftad där och man vågar knappt gå på toa för man är så rädd att det ska bli fingeravtryck på den skinande kranen. Det går nog inte ens att förklara hur pedantisk hon är.

Anyway, ha en riktigt trevlig julafton allihopa!
(Det ska jag i alla fall försöka ha)


Bjuder på världens bästa jullåt någonsin. Bara för er... ;)
 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback