Jag kan mostå allt utom frestelsens hån...

...Det tar jag emot som ett fån


Så sant som det är sagt. Ibland är det som att den dåliga sidan tar över och vill att jag ska göra helt idiotiska saker. Jag övervägde det alldeles nyss. (Och gör det kanske fortfarande) Men, nej, nej, NEJ! Be a good girl!

Jag vet ju att jag kommer att ångra mig och skämmas som en hund efteråt, så värt det är det knappast. Men ibland tänker man inte logiskt eller realistiskt, och det är då de här dåliga tankarna får ta överhand. Vid sånna tilltällen skyller många på alkohol. Det är det mest idiotiska jag har hört! Kan man inte dricka och fortfarande stå för sina handlingar så ska man låta bli. Så enkelt är det! Allt sitter bara i ens eget huvud och som vuxen människa bör man kunna stå för sina handlingar.
Så även jag.
Och jag vill inte behöva skämmas för mina handlingar, därför får jag se till att motstå frestelsen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback