Juldagen innebär utgång?

Ska alla ut ikväll? Det verkar så i alla fall. Alla utom jag. Och lika glad för det är jag för jag skulle verkligen inte orka. Har endast varit ut en gång på juldagen(eller annandagen?) och det var verkligen ingen hit. Supertrångt, extrem fylla och bara jättejobbigt. Köerna till toan var lika lång som kön in, men gick tio gånger så sakta. Det enda stället där det gick att andas var vid baren där det var hyffsat lugnt för efter jul hade tydligen inte så många råd att handla i baren. (Istället hade de supit sig kalas på förfesten.)
Och det här med att träffa hemvändare. Även om man skulle få syn på nån man känner är chansen att ta sig fram till dem minimal, och väl framme så kan man ändå inte prata då "dj:n"spelar usel house-musik på högsta volym. De jag vill träffa kan jag träffa ändå, utan att få en spya på skorna och en öl i håret. Nä, jag är alldeles för bekväm för sånt där.

Nä, jag ska bara chilla hemma. Se På spåret, lösa korsord, dricka vin, äta After Eight och pyssla på. Sånna där pensionärsgrejer som jag gillar. Och jag skäms inte ens över det! Så pass gammal är jag faktiskt nu.

Först ska jag ta en lång varm dusch. Fryser oavbrutet på vintern och ibland behövs en liten upptining. Tänkte gegga in lite inpackning i håret och raka benen och sånt där nödvändigt också.

Ciao!
Och ni som nu ska ut får väl försöka ha så kul ni bara kan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback