Moutarde de Dijon

Man kan nästan tro att jag är ständigt gravid. Jag lider nämligen alltid av olika mat-cravings. Det kan vara allt från fetaost till ägg eller makaroner eller ett visst sorts bröd.

Just nu är det senap! Nu snackar vi inte Slotts svennebanansenap, utan dijon ska det va! Plöjer mig genom olika märken och utforminingar. I helgen köpte jag t.ex. hem en väldigt grovkorning variant...och en vanlig slät, fast av ett för mig nytt märke.

Jag sitter självklart inte och stoppar i mig en hel burk åt gången om någon fick den synen på näthinnan. Nej, jag pular i lite dijon i alla möjliga maträtter. Biffar och grytor är bäst har jag kommit fram till. Minns också underbara ägghalvor med nån slags senapsgegga från det att jag var liten. Måste leta reda på det receptet för det var mumma! Majonäs och dijon är också en given kombo. Vid senapssill går dock min gräns. Eller där har den faktiskt gått för länge sedan. Men kanske senapslax skulle funka? 

Thank god för de gigantiska burkarna måste jag också tillägga! Bästa uppfinningen sen...hjulet (och Spotify)?

Har även hört att det ska finnas butiker som bara säljer senap i Frankrike. Tänk er ett land som är uppbyggt på senap, ost och vin. Mmm...





Kommentarer
Postat av: Lukas

Hejhej! Jag följer inte din blogg, utan hamnade här när jag googlede runt lite... Men fan vad jag garvade åt det här inlägget! Jag är nämligen likadan! Jag har ätit Dijon-senap till allt de senaste veckorna! (De har specialpris på supergod Dijon på Lidl, btw). :)

2010-03-15 @ 00:34:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback