Mysig lördag

Idag har varit en bra dag. Lugn och trevlig.

Pappa ringde och väckte mig och hörde om jag ville följa honom på stan. Det händer verkligen inte varje dag. Jag hade inget annat för mig så jag sa såklart ja. Han köpte gardiner, kuddar, dukar, handdukar, ljuslykta, badrumsmatta, servetter mm. Allt inför jul. Jag var smakråd, och jag är fan bra på att vara det! Personal shopper typ... Jag fick också en jättefin topp/tunika från Indiska. Svart och fladdrig med jättefina detaljer i guld och silver. Kommer nog att ha den till jul(och eventuellt nyår)! Hann med lite lunch också. Och shopping på Willys.

Stannade i stan sen och träffade Sanna. Vi hade tänkt fika, men tji fick vi! Waynes stängde redan fyra(!?) och det gjorde tydligen allt annat också. Ibland suger det verkligen att bo här! Vacker död stad fick helt plötsligt en ny innbörd. Om stan åtminstone var vacker... Vi dödade i alla fall några timmar på MAX istället. Åt pommes och glass samt drack massor med kaffe. Vad gör man i brist på annat? Hade i alla fall trevligt och vi hann med en hel del skvaller. Gick en lite promenix och sen tog jag bussen hem.

Har varit en sväng till mamma nu på kvällen. Snackat med J i telefon. Och nu sitter jag här. Funderar på att slå igång nån film, för jag är alldeles för pigg för att kunna sova. Jag vet att det är så utan att ens testa... Har Hotel Rwanda som är osedd. Har hört att den ska va väldigt gripande och bra. Kanske ska man (äntligen) ge den en chans?





Värd att kika på?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback