Vem vill bli miljonär?

Har kokat gröten till maltan samt gjort hallonsåsen till densamma. Malta är mitt trumfkort på julen. Och den enda rätten jag gör. Är som sagt inte så vidare förtjust i julmat. Lax, omelett, lamm och kalkon går bra. Men det är å andra sidan vardagsmat som jag inte riktigt förstår varför man äter till jul. Julen ska väl vara festlig, eller har jag helt missuppfattat det här? Köttbullar gillar jag, men inte tillsammans med potatis. Sill, korv, lutfisk och annat snusk tänker jag inte ens gå in på. Det enda speciella vi äter till jul är hemmagjord kalvsylta och ris ala malta. Och jag lovar att hemmagjord kalvsylta inte alls är lika äckligt som det låter, det är liksom bara kalvkött och kalv är gött!

Nog klagat nu. Nåt som jag tydligen är grym på (förutom att göra malta) är att tippa Ligue 1. Montpellier gav mig nyss en extra slant i plånboken. 5,80 gånger pengarna. Inte dumt! Och det verkar nästan som att Bordeaux vinner sin match också. I know this shit! Men riktigt än ska jag nog inte säga upp mig från jobbet... Jag måste också få tillägga att jag aldrig (vad jag minns) ens har sett en match i Ligue 1.

Nu ska jag diska undan berget som har växt sig rätt så stort på min diskbänk. Sen blir det det sedvanliga korsordet innan jag slocknar. Vaknar förhoppningsvis upp på julafton. Haha.




Ps! Även Bordeaux vann!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback