Men dölj era budskap väl mina vänner, kanske nån tror att ni e fina människor

Den här låten är så bra. Och som han själv säger, lika aktuell idag. Tyvärr. Är det någonting jag verkligen mår dåligt av så är det fördomar och rasism. Det är så onödigt, för det handlar bara om okunskap.




Orginalet...



...och en minst lika bra live-version.


Lyssna på texten. Ge den en chans. Har ni tur kanske ni också kan tänka efter en gång till nästa gång ni får konstiga tankar i erat huvud. För vem vill egentligen framstå som okunnig?


"Men allt på din teve
säger att jag står för allt som e fel med
rättsystemet och fosterlandet
Att jag snor dina kvinnor och får soc i handen
Att ja rånar - våldtar - mördar skär dej
Ge mej en chans och jag störtar Sverige"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback