Varför tvätta när man kan köpa nytt?

Jag är inte så bra på att tvätta. Eller, jag förstår ju liksom hur maskinerna funkar(förut visste jag inte ens det...), men jag är inte bra på att väl ta mig till tvättstugan och tvätta. Mycket beroende på att det nästan aldrig finns några lediga tider, men också för att jag är riktigt lat av naturen. Så det blir kanske en gång i månaden jag orkar tvätta.

Har i alla fall bokat några maskiner till ikväll. Det håller nämligen på att ta slut strumpor och snygga trosor, och med tanke på min gedigna trossamling så är det illa. Vad jag däremot insåg är att när jag har slängt alla kläder i tvätten så har jag inga byxor att ha på mig på väg till tvättsugan. Verkligen inga. Jo, shorts typ...men de räkas inte då det är -20 grader ute. Jag är ju inte Alexander Bard direkt.
Vad göra?

Jo, shoppa nya kläder såklart! Andra skulle kanske köpa några "engångsbrallor" på superrea för ändamålet, men inte jag. Nej, jag kommer hem med två par jeans (till fullpris), en finstickad tröja och mindre pengar på kontot. Tröjan råkade bara hamna med av farten. Den var ju så mjuk och skön... Och varför bara köpa ett par jeans när man hittar två som sitter perfekt? Jag hade ju varit dum om jag hade lämnat kvar ett par i butiken... Dessutom hade jag oväntat mycket pengar på kontot...
Ja, ni förstår ungefär mitt resonemang när jag shoppar. Om jag får barn så hoppas jag att de inte tar efter mina vanor alltför mycket...(eller alls)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback