Ge mig lite pirr (och mer skumpa)!

Hann med alla mina ärenden, men dock inte hockeyn. När klockan var ca 15.30 var jag på väg hem och då insåg jag att hey, det blir nog ingen hockey för mig ikväll.

Istället har jag druckit upp en halv flarra skumpa, ätit kex med brie och en jättegod vitlöksost. Blivit lite smått tipsy och klätt av julgranen samtidigt som jag kollade på P3-galan på tv. Kan ju inte direkt säga att jag tyckte att rätt personer vann pris, eller ens var nominerade. Kändes mest bara pretto och vi-vill-verka-så-icke-mainstream-som-det-bara-går. Ville döda programledaren också. Pallar inte den där killen, som typ ska vara komiker eller nåt. Minns inte ens vad han heter men. Däremot uppskattade jag avslutningen med Håkan som vann pris som årets live-akt och sen Timbuk och Maskinen på scen. Dock inte tillsammans men...

Just nu känner jag för lite pirr i magen. Alltså, jag känner att jag vill känna den där pirriga känslan. Var så länge sen sist. Och det är ännu längre sen jag var förälskad. Jag vill vara förälskad! Inte kan det väl vara så att jag inte kan bli det längre? Ibland känns det då så. Nej, en liten romans med massa pirr i magen skulle verkligen inte sitta fel.

Nu ska jag städa lite. Har kommit in i värsta städ-feelingen så det är bäst att ta vara på det. Det händer nämligen inte alltför ofta... Men när det väl händer så är det i princip alltid på sena kvällar och nätter när jag är just lite tipsy. Hm... Sa jag att jag ska upp och jobba imorrn?

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback