Jag som lyxhustru?

Var så sjukt omotiverad till att överhuvudtaget ta fram dammsugaren idag, men jag var ju liksom "tvungen". Kom fram till att det borde vara roligare att städa i högklackat, det sägs ju så i alla fall. Tog fram mina sandaletter i ljusblå croco och strass och satte på mig mitt nya sassy nattlinne i svart med cremevita sidendetaljer. Tänkte att det var det mest "fransk städtant" som jag äger.

Städningen gick lite segare i höga klackar, men lite roligare var det nog allt. Mitt under dammtorkningen så ringer telefonen. Det var min vän J.

J: - Vad gör du?
Jag: - Städar. I högklackat.
J: - Va? Varför?
Jag: - För att det ska bli roligare. Har nattlinne på mig också.
J: - Du skämtar?! Värsta sexiga hemmafrun du skulle bli. Lyxhustru typ.
Jag: - Haha. Japp. Som shoppar massor, städar i klackar och underkläder och har ett hemligt spritskåp i min walk-in-closet.
J: - När gifter vi oss?
Jag: - Haha. Som om din lön skulle räcka till att jag skulle vara lyxhustru.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback