Make time to live a little

Jag har alltid mörka ringar under ögonen, oavsett hur mycket jag sover eller hur mitt leverne ser ut i övrigt. Igår var jag förbi Sense när jag ändå jobbade. Är less på att använda två lager concealer, två lager foundation + puder för att dölja dem. Och även när jag gör det så syns de. Har ingen lust att gå runt och se ständigt trött ut.

Fick i alla fall lite tips på vad man kan göra, och hon tyckte att jag skulle börja med att jobba grundligt med ringarna. Dvs, inte bara försöka dölja dem med smink, utan även testa krämer + dricka mer vatten. Egentligen tror jag inte riktigt på sånt, men jag fick i alla fall prover på en 30+serie från Clarins med en dag- och en nattkräm som motverkar rynkor och en ögonkräm för just mörka ringar och påsar. Tycker att det är rätt så kul att börja med sånt när man är 22 år...haha. Men jag ska i alla fall ge det en chans. Fick även med mig en annan ögonkräm, som jag inte minns vilket märke den var från. Funkar inte det här så kommer jag fan att köra på teatersmink!


"This just might hurt a little
love hurts sometimes when you do it right
dont be afraid of a little bit of pain
pleasure is on the other side"


Har lyssnat på John Legend hela morgonen. Varför har jag aldrig gjort det förr? Har hört honom på MTV och tänkt att han var bra, men ändå aldrig lyssnat på honom på riktigt. Så, nu gör jag det i alla fall. Han har så underbart skön röst.

Ja,  jobb snart igen då. Chefen ringde och sa att jag måste jobba själv i princip hela dagen idag. Min kollega hade blivit sjuk och ersättaren kunde inte stanna så länge. Men det funkar väl det med. Får börja lite tidigare om jag vill och tjäna någon extra krona. Helt ok.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback