4 new dresses

Generellt har jag inte shoppat så mycket kläder och skor i sommar, faktiskt. Men några klänningar har jag i alla fall fått med mig hem. Tänkte visa de fyra jag kommer ihåg att jag köpt, om någon nu skulle vara intresserad. Haha...

Ursäkta kvaliteten på vissa av bilderna och ursäkta att jag fotograferat vissa väldigt snett...


 

En välskräddad figursydd sak med söt rosettdetalj som jag köpte i en butik i Oulu på rea. (Den hade kostat en del från början...) Lite 50-tals feeling sådär... Passade även bra på kryssningen!





Ett reafynd från Indiska i Uppsala som jag hade på midsommar (och som är mycket snyggare i verkligheten). Även om den ser grå ut på bilden så är den helsvart i verkligheten och har broderade detaljer både fram och bak.





En blommig sak från något av Sthlm alla HM. Även den känns välskräddad och har jättefina detaljer i form av klädda knappar, små veck fram. liten puffärm och ett band i midjan. Hade den på mosters silverbröllopsmiddag.





Det här är mer en tunika än klänning och den är köpt på Promod i Riga(en favoritbutik!). Älskar den snygga ryggen och de fina lite orientaliska detaljerna fram. Har bara hunnit ha den under en utgång i Uppsala.



(De små bilderna är klickbara)



Märks det att jag tycker att det är detaljerna som gör kläderna? Haha....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback