Kvällen

Blev en riktigt mysig kväll ändå.

Först lite skvaller och några drinkar på min balkong. De fick sällskapa med vattenpipa och finsk musik. Sen for vi en sväng på Trästocks. Skrattade åt pinsamma musiker, träffade lite folk från både nu och förr och sen träffade jag helt oväntat habibi! Hade faktiskt ingen som helst aning om att han skulle dit. Men en positiv överraskning var det, och han fick dessutom träffa min bror. Tror att mötet gick ganska bra... For en sväng till mormor sen, på "efterfest". Haha... Nä, men snackade lite med henne och sen åkte vi hem igen. Då ringde H så jag tog cykeln och trampade iväg till Hemmansgatan, där han är "lägenhetsvakt" (eller vad man ska säga) åt en kompis som är bortrest. Umgicks en stund och nu är jag här igen. Han börjar ju jobba 7.00 imorrn så...

Jag insåg också att det är värre att vara den som blir "lämnad" än den som åker hem. Alltså jag tycker att det är jättejobbigt om han måste iväg på kvällen/natten och jag måste ligga kvar själv i sängen, men att lämna honom där var inte lika hemskt. Kanske handlar det om att man är rädd att bli övergiven? Jag vet inte...och jag ska faktiskt inte grubbla mer på det nu.
 
Imorrn är det en ny dag med nya prövningar och nöjen.
Sov så gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback