Sa jag förresten...

...att jag inte har rökt någonting alls på en vecka nu? Inte ens igår när jag drack vin och alla andra rökte.

Slog nämligen vad på midsommar med le Lover(eller kanske mest med mig själv?) att jag skulle sluta röka i måndags. Han körde omvänd psykologi och sa att jag aldrig skulle klara av det.

Det bör kanske nämnas att jag säkert rökte fyra paket förra helgen och före det, när jag var i Uppsala och Sthlm, så rökte jag massor även då. En avgiftning kändes därför som det enda rätta.

Jag vet egentligen inte varför jag slutade, för jag gillar ju att röka. Och det är i så många situationer en cigarett passar som handen i handsken. Men sen är jag en tjurskalle av rang också, och när jag känner för det så har jag verkligen järnvilja.

Så, inga cigaretter på ett år sa jag då. Kanske ändrar jag det till en månad bara. Vi får se. Har två oöppnade paket i en köksskåp...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback