Bad habits

Mina vanor är inte de bästa. Jag är för lat för att ha ett stukturerat liv när det kommer till sömn och mat.

Vet till exempel inte när jag åt en vettig middag sist. De enda middagarna jag minns i veckan är en pizza på tisdagen och i torsdags åt jag och le lover Max-mål...efter tio på kvällen. Hm, inte bra allså. Igår skulle jag ju laga middag, men det blev ingenting av det. Istället började jag dricka drinkar på fastande mage och sen käkade jag bara några knäckebrödsmackor med ost. Idag däremot så har jag faktiskt enchiladas i ugnen. Ska dricka vin med brorsan och kolla på Melodifestivalen, och jag känner att en till dag med alkohol på fastande mage inte vore så bra...

Och sömnen då. Ja, vad kan jag säga. Natten till igår sov jag kanske max fyra timmar. I natt(morse?) gick jag och la mig drygt fem...eller snarare sex, och steg upp vid tio igen. Har i och för sig slockat i soffan en stund nu på aftonen, men ändå...det är illa.

Skulle Anna Skipper komma hit så skulle hon säga att mina vanor är helt förkastliga, och det kan jag kanske hålla med om. Men vem orkar leva ett perfekt och sunt liv jämt? Inte jag i alla fall. Så nu blir det enchiladas och rödtjut ikväll, och imorrn så blir det förmodligen ingen mat igen. Då jobbar typ alla, och inte orkar jag laga mat själv igen....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback