En lista...

...som jag sett på många ställen, och nu beslutat att själv fylla i.

Läs om ni orkar, annars kan ni strunta i det.

Lovar du att vara ärlig? Kanske .

Du heter: L8

Smeknamn:  Nope.

Låt som när du är ledsen sörjer till? Ingen speciell, sist var det Amy Winehouse platta.

Beroende av: Kaffe och olika saker i perioder.

Vad tror folk om dig?: Att jag är kaxig och till och med lite dryg, och att jag är flirtig.
Stämmer det?: Både och. Jag är ganska kaxig och kan vara dryg när jag känner för det. Jag tycker inte att jag är speciellt flirtig, men däremot social.

Vad får du oftast komplimanger för? Mitt tjocka hår. Mina ögon. Och av en kollega att jag sminkar mig snyggt.

Vad säger du för att imponera på någon? Oj, sånt är jag dålig på. Men jag brukar ibland berätta att jag är kock, och att jag gillar att städa på äckliga ställen. Värsta perfekta hemmafrun. Haha...

Hur imponerar man på dig? Genom att inte vara skrytsam, och istället lyssna och vara intresserad. Jag blir inte impad av dumma människor, utan lite allmänbildning är aldrig fel. Och så att man är ärlig och kan prata om allt.

Brukar du skratta för dig själv? Oh, ja!

Vad står det i ditt senast inkomna SMS? "Jo, jag gör så. :)"

Var bor du? I kallaste Norrland

Trivs du där? Faktiskt. Min familj och de flesta av mina vänner bor här. Visst längtar jag bort ibland och önskar att jag hade släkten närmare, men det finns ju alltid flyg, tåg och bil om man vill bort en sväng.

Äger du några converse: Japp, ett par. Skabbiga som satan.

Sprit, cider, vin eller öl: Sprit och numera även rödvin. Öl går fetbort!

Brukar du bli för full: Det händer ibland, men mer och mer sällan. Man lär sig väl med åren... ;)

Vad har du för mobiloperatör: Telia.

Är du allergisk mot något: Klor, men annars ingenting vad jag vet.

Har du haft sex idag: Tyvärr inte.

Hur svarar du i mobilen: "Ja, hallå?" eller "Hej det är..."

Vem ringde du senast?: Bea.

Vad sa den du senast pratade med i telefonen: Att vi skulle ses på ett ställe.

Antal timmar sömn inatt: Hm...kanske 8?

Sov du ensam: Japp.

Brukar du komma i tid: Ja, i princip alltid. Men ibland har man med sig nån annan som är seg och då kan det hända att man själv blir sen också.

När mår du bra: När jag är med mina nära och kära. Och när jag reser.

När blev du fotad senast: Ingen aning.

Hur känner du dig nu: Lite trött och lite hungrig.

Vanligaste färg på dina kläder: Svart, grått och blått tror jag. Vad tråkig jag är!
Vad tycker du om fötter: Har faktiskt inga fobier mot fötter, så länge de är fräscha. Gillar att göra fotbad och pedikyr och är oftast väldigt noga med min egna. Något jag lärt mig av min mor...

Vad saknar du: En viss person som befinner sig i Paris. Och sol!

Hade du en bra kväll igår: Jo då. Beck-film, skvaller och tårta.

Favoritdryck på morgonen: Kaffe. Inget annat. Jo, möjligen ett glas vatten också.

Rakar du benen: Ja, nästan varje dag.

När brukar du oftast gå och lägga dig: Oj...aldrig före tolv om jag inte är sjuk. Men kaske 00.30-01.30 vanligtvis, och ibland senare.

Är du blyg? Det skulle nog varken jag eller någon annan påstå.

Sysslar du med någon idrott: Idrott?

Vill du hellre ha mail än brev: Det spelar ingen större roll. Brev är rätt så mysigt.
Tror du på kärlek vid första ögonkastet: Jag har aldrig varit med om det, men det kan säkert hända.

Har du spytt offentligt: Oh, ja! Både av diverse substanser och av min migrän. Jag spyr ganska ofta faktiskt, dock oftast inne. :P

Vad skulle du göra om du vore kille/tjej för en dag: Kissa stående. Runka. Och klä mig i massa snygga killkläder.

Är du nöjd med ditt liv: Jag kan inte klaga faktiskt. Jag har ett jobb, en familj och bra vänner. Visst finns det saker som jag saknar, men i det stora hela är jag rätt så nöjd.

Är du bortskämd: Vissa påstår det. Rent ekonomiskt är jag inte bortskämd, men jag är bortskämd på så sätt att jag har en sån bra relation till min familj.

Vad gör du i morgon: Jobbar, om inget drastiskt händer.

Vad är det värsta du vet? Rasister och andra fördomsfulla människor, djurplågare och människor som har mage att ljuga mig rakt upp i ansiktet.

Hur mycket pengar brukar du slösa på en vecka? Hur mycket pengar brukar jag spara på en vecka? Nä, just det...

Vilken kändis tycker du är en bra förebild? Adam Tensta är den första jag kommer på.

Vad längtar du till? Att Mr H kommer hem, att det blir sommar och att träffa släkten.

Har du bra vänner och äkta vänskap? Det tycker jag.

Vad använder du för shampoo? Head & Shoulders samt Elvital(den röda).

Vad är det finaste du fått? Oj, vilken fråga. Jag uppskattar det mesta som jag får så jag kan inte säga något speciellt.

En speciell dag du minns: När jag klarade körkortet.

Hur gammal är du: 23 och en dag.

Tycker du om någon just nu: Ja, flera!

Du samlar på: Igelkottar, polisbilar, kameler och minnen.

Gröna eller röda äppeln: Röda som är lite syrliga och absolut inte mjöliga.

Vem ringer du när du är arg/ledsen: Mamma.

Gillar du golf: Har inte tålamod till sånt. Mitt humör passar inte för sånna aktiviteter.

Vilken tid gick du upp idag: Ca 8.30.

Har du sovit i din egna säng inatt: Ja, det hoppas jag...

Har du strumpor på dig nu: Nej, har nästan aldrig på mig det hemma.

Är det okej att gråta: Ja, det får man väl.

När grät du senast: Kanske förra veckan? Jag minns faktiskt inte.

Vad skulle du göra om du vann en miljon: Resa och köpa ett nytt badkar samt en bil.

Bär du glasögon eller linser: Solbrillor, annars nej.

Tycker du det är viktigt att ha märkeskläder: Nä, det gör man väl som man vill om.

När går du upp ur sängen en helgmorgon: Allt från 8-12. Beror på om jag jobbar och vad jag har gjort kvällen/natten innan.

Har du piercing: En drös hål i öronen, men annars inget.

Vill du gifta dig: Ja, om jag hittar en vettig karl att göra det med. Inte bara för sakens skull.

Vill du ha barn: Ja, men inte än. Och i så fall vill jag vara gift innan.

Solar du ofta: I perioder.
Är du bra på att laga mat: Jag är kock så jag hoppas det. Vissa rätter är jag bättre på än andra.

Är du flygrädd: Inte så rädd för själva flygningen, mer att jag är instängd och mår piss av den kvava luften.

Hur vig är du: Inte speciellt.

Är du musikalisk?: Haha...

Vad dricker du helst när du är törstig: Kolsyrat vatten av något slag samt mjölk.

Vilken är din favoritglass: Mjukglass är gott och typ rocky road eller liknande.

Tror du på ett liv efter döden: Kanske.

Tycker du om sushi: Íbland tycker jag att det är jätteäckligt och ibland är jag faktiskt lite småsugen på det. Hm...

Vad äter du helst när du ser på film: Godis eller glass.

Bor dina föräldrar tillsammans: Nope.

Har du tandläkarskräck: Nä, inte alls faktiskt. Tycker att det är rätt så avslappnande att sitta där i stolen. Ungefär som hos frisören.

Är du morgon- eller kvällsmänniska: Kvällsmänniska, definitivt!

Vilken ögonfärg har du: Melerade i typ alla färger, men mest blågrå.

Har du någon gång gråtit dej till sömns: Ja, det har hänt.
Biter du på naglarna: Ibland.

Röker du: Periodvis.

Hur ofta tränar/motionerar du: Jag går till jobbet?

Senaste låt du hörde: Testify med Kanye West. Det är min ringsignal och i alla fall den låten jag senast registrerade att jag hörde, men jag har säkert hört nåt sen dess.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback