Förkylningstider

Jag har kämpat emot. Testat i princip allt som testas kann. Försökt ignorera det. Men nu tror jag ändå att det är kört. Förkylningen har tillslut tagit över min kropp.
Jag fryser, halsen känns som sandpapper, snoret rinner(fastän näsan är tät), skallen dunkar, kroppen värker och så nyser jag hela tiden. Jag vill inte, men vad ska man göra?

Var sjukt trött när vi var i Luleå idag. Både beroende på förkylningen och sömnbrist. Trots det lyckades jag i alla fall knipa åt mig ett (till) par skor. Ett par svarta glittriga sandaletter blev det den här gången. Snygga, men inte så bekväma som jag kanske hade hoppats på. De är 38:or, men känns ändå lite för stora. Hm... Men det går kanske fixa med nåt sånt där hälgrepp eller vad det nu heter. Annars blev det inte så mycket shopping. Lite småsaker bara. Inget speciellt.

Är rädd att jag smittat Le Lover med min förkylning också. Han ringde för ett tag sedan och han hade visst också börjat känna sig lite risig, men ändå valt att åka ner mot Stockholm. Jag kommer ju få sjukt dåligt samvete om han blir sjuk nu, eftersom att jag var halvdålig redan igår men valde att inte säga nåt till honom. Snällt? Nä, men ibland handlar jag rent egoistiskt. Tyvärr. Fast å andra sidan, vem gör inte det?

Nu ska jag käka ägg, för jag blev sjukt sugen på proteiner helt plötsligt. Och i brist på kött så får ägg duga. Sen måste jag hoppa i säng. Ska försöka orka jobba imorrn tänkte jag. Men vi får väl se hur jag känner mig när jag vaknar.

Äh, nu ska jag sluta klaga. Ha en trevlig fredagskväll allihopa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback