Lite religion på förmiddagen

Jag kom just på vad dagens smärre depression kan bero på. Drömmen jag hade i natt.

Jag drömde nämligen att jag hade träffat en jättetrevlig och skitsnygg kille(fast han var blond) och allt vara bara jättebra. Ja, allt förutom en liten detalj...han var nämligen jehovas! Jag följde med honom på nåt sånt där möte ute i en sommarstuga vid en sjö. Allt var bara jättekonstigt. Hans familj hatade och fördömde mig, de andra i församlingen tittade konstigt på mig och så fick man varken se på tv, lyssna på musik eller prata. Hemskt var det! Dessutom hade vi inte ens sex, för det var mot hans religiösa uppfattning.
 
Nej, fy! Inget sånt där för mig. Nog för att jag inte tror att jehovas är riktigt sådär, men ändå. Visst, Le Lover är muslim, men det stör mig faktiskt inte alls. Det är snarare positivt. Han har en bra människosyn och sunda uppfattningar om vad som är rätt och fel. Men aldrig att jag skulle kunna dejta en medlem i en "kristen" sekt. Ja, jag kallar faktiskt jehovas för sekt. Det kanske är inskränkt av mig...men när de ändå säger åt mig att jag ska brinna i helvetet så spelar det väl ingen roll? Jag skulle kunna fördjupa mig hur mycket som helst i det här, men jag vill bara säga att jag är emot samfund som försöker pracka på andra sin tro. En människa ska själv välja att söka sig till ett samfund för att hon har en grundtro, inte för att någon annan tycker det. Men det är bara min åsikt...

Jag hoppas bara att det inte var någon sanndröm...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback