Nästa A-torp, tänk på avståndet mellan vagn och plattform

Ja, ibland  vet man verkligen att man bor där man bor.

När jag skulle ut en sväng tidigare idag stod en oskattad skrothög till bil utanför huset. I den satt två unga killar, varav en var hög som ett hus. Jag vet vem han är, han har suttit inne tidigare. På parkeringen möts jag av en polisbil.

På vägen hem hör jag hur ett billarm går igång och framme vid mitt hus kör det runt småpojkar med sina trimmade moppar. Den oskattade bilen står kvar, dock utan människor i den.

En fredagskväll in tha hood. Hemskt va? Nja, inte direkt. Jag trivs. På riktigt alltså. Vad skulle hända liksom? Att polisen är här ser jag mer som ett tecken på att vårt samhälle kanske fungerar ibland i alla fall.

Och nu ska jag krypa ihop i soffan, kolla på Pulp Fiction och dricka en drink eller fem. Ett annat sätt att spendera en fredagskväll på A-torp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback