Semesterfunderingar och förlorade pengar

Sitter och funderar över när jag vill ha semester i sommar, och hur många veckor jag vill vara ledig. Det är inte det lättaste ska jag säga.

Vill jag vara ledig två och spara resten? Eller kanske ta tre veckor? Eller allt på samma gång? Första perioden? Andra perioden? De sista veckorna på första eller de första veckorna på andra? Om jag sparar semester, kommer jag att kunna resa något i höst i så fall? Ska jag vara ledig när andra är det? Eller ska jag vara ego och ta mina veckor när det passar mina intressen mest?
Och framförallt, vad ska jag göra på min semester?

För en människa som aldrig någonsin haft betald semester i hela sitt liv är inte det här det enklaste.


Vann då inga pengar matchen ikväll heller. Jag suger på att tippa! Hade faktiskt tippat ett oavgjort resultat, men 1-1 och inte 2-2. Velade faktiskt mellan just de resultaten. Men, men...bättre lycka nästa gång?

Var som sagt en sväng och solade tidigare. Det brukar i princip nästan inte ta på något alls för mig, men idag gjorde det tydligen det. Ryggen är röd, ansiktet känns stramt och benen är faktiskt bruna. Men jag har tur, för är jag röd idag så blir det brunt imorrn. Nice...

Igår gjorde jag förresten en sak som jag har bävat för länge. Att jag äntligen tog mig i kragen kändes riktigt bra. Ibland blir jag lite stolt över mig själv, även om det handlar om sånt som andra kan tycka är lite löjligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback