Tillbaka i landet

Kom hem igår kväll efter några trevliga dagar i Oulu, Tyrnävä och Liminka. Har hunnit träffa lite släkt, bl.a. min gamla gammelmormor, shoppa, basta, dricka vin och bara ta det lugnt. Skönt med lite semester, men det är hemskt hur mycket pengar man kan göra av med på så kort tid. Och snart bär det ju av till Riga, Sthlm och Uppsala också. Hej då alla pengar! Hittade i alla fall arbetsskor(Clarks), en jättefin sommarklänning, dyra satinlakan, ett par finskor, handdukar och massor av finska delikatesser. Helt klart värt pengarna!

Nu ska jag ta ett berg med tvätt till tvättstugan. Sen ska jag ringa le Lover, kanske laga middag, plantera lite blommor och sen kommer en kompis förbi. Imorrn är sista dagen på den här veckans semester. *suck*

Förresten, jag var in på IKEA i Happis i lördags. Jag gillar inte den affären. Inte alls. Men jag behövde två stora krukor därifrån. Mitt tidigare IKEA-rekord är 15 minuter. Jag hann igenom hela stället med kundvagn + betalning i kassan på den tiden. Då var det inte alls mycket folk i butiken. I lördags var hela parkeringen fullproppad och likaså butiken, jag hann igenom butiken med kundvagn, letade krukorna och kånkade i de stor krukorna i vagnen samt betalde i kassan på exakt 10 minuter. Det ni! Det kallar jag sport! Jag lyckades dessutom bara köra på en annan kund, och ändå var hela stället fullproppat med barnvagnar, ungar, pensionärer och annat löst folk. Slå det om ni kan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback