Nationaldagen

En nazistisk organisation tänker hålla till i Skellefteå på nationaldagen. Dela ut flygblad och kanske demonstrera. Vad vet jag.
Jag är för yttrandefrihet och demokrati, självklart. Men hets mot folkgrupp är faktiskt ett brott, och hur kan det då vara okej för sånna här människor att få tåga runt och sprida sitt äckliga budskap? Och de är ju själva inte för demokrati, så då tycker jag heller inte att de ska få ta del av den. Jag menar, skulle t.ex. Al-qaida hålla torgmöte så skulle de buras in direkt. För deras verksamhet är olaglig, till skillnad från de här nazist-grisarna. 


Nu tror jag faktiskt inte att de kommer att lyckas speciellt bra. Eller jag hoppas i alla fall inte. Jag tror heller inte att nynazister är speciellt farliga för samhället egentligen. Deras åsikter tyder på att deras allmänbildning och intelligensnivå inte är speciellt hög, så jag håller mina tummar för att ungdomar(och vuxna) i dag är smartare än att de lyssnar på de här idioterna. Dessvärre finns det ju idioter åt andra hållet också, tex AFA. De kanske innerst inne vill väl, men jag tror att det får motsatt effekt och att deras aktioner bara ger vind i seglen åt de främlingsfientliga grupperna.

Men jag tror egentligen att vardagsrasism och Sverigedemokraterna är farligare. Sånt kan människor tyvärr ta till sig på ett annat sätt och ännu mer ledsen är jag över att det är så rumsrent att ha de här åsikerna i dagens samhälle.

Ur Sverigedemokraternas valmanifest till EU-valet:

"Stor invandring från kulturellt avlägsna länder med låga krav på anpassning innebär också ökad segregation, ökad brottslighet och en minskad upplevd trygghet."

"De före detta jugoslaviska republikerna, Ukraina och inte minst Nordafrika genom Medelhavsunionen, knyts successivt närmare EU. Denna utveckling oroar starkt och måste stoppas."

"Turkiets befolkning består till 99 procent av muslimer och efter att landet inledde förhandlingarna om EU-medlemskap 2005 har landets islamister stärkt sin ställning. Att släppa in Turkiet i den europeiska unionen skulle av dessa anledningar innebära en alltför stor social, kulturell och ekonomisk påverkan på de nuvarande medlemsländerna."

Jag blir rädd. Väldigt rädd. Och är inte det där rasistisk så vet jag inte...


"Hallå ja fick din broschyr i mitt brevinkast
fylld med CP snack så jag skrev inatt
blev jävligt lack
Nu e jag lugn men de e knappt
jag ser svart - de tar all min kraft 
Och besinna det hat som du sått i mitt huvud
och jag lär spotta glöd till jag fått ut det
För jag e neger - blatte - blandad ras
jag pissar - du skiter de e samma sak
från samma art
Men allt på din teve
säger att jag står för allt som e fel med
rättsystemet och fosterlandet
att jag snor dina kvinnor och får soc i handen
Att jag rånar - våldtar - mördar skär dej
ge mej en chans och jag störtar Sverige
Men jag sansar mej och fattar mina beslut
tänker kärlek kastar brinnande spjut

De luktar rök
Dagen blir kväll
Den hänger löst - Jag fruktar eld
Nånting e skevt
Jag springer fort
Nånting e fel - Va har jag gjort?

Rassar och nassar e lika bra som
Kaersgaard, Le Pen och Mikael Jansson
Visst e de jag som e besvärlig 
30 000 ljusår från och va färdig
såna som jag stoppar ni svärd i - ärligt
den värld ni lever i e för härlig
Men dölj erat budskap väl mina vänner
kanske nån tror att ni e fina människor 
Gillar nog inte pizza o kebab
och gör Henke mål e han dock en nigger grabb
Jag e störd i hjärnan
hatar du mej - gör det gärna
din undergång börjar närma
Du kanske aldrig fick tillräckligt med kärlek
så invandrarpack e äckligt förfärligt
Ditt blod e rött - mitt me vill du se?
några av dina har dött man - mina me

Det lukar rök...

Sverige e mitt me
va fan tror du
när ja kommer in i affären varför glor du?
Vita - gula - bruna och svarta
vilken del e det du inte fattar?
Du borde dra för du drar ner stämningen
inte utlänningen men du me hämningen
 
Hur korkad kan du va man - e du blind?
kan inte diskutera så bryt min kind
ta mitt liv och tro att du vann
kämpa på men du förlorar det man
För ondska e ondska och fel e fel
de e fan du som bryter man jag e hel"

Det lukar rök
- Timbuktu
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback