Farsdagsmiddag

Igår var det farsdag. Men då jobbade min far. Idag är han däremot ledig, så därför firar vi farsdag idag istället. Jag bjuder på middag. Det är lite av en tradition.

Först blir det välkomstdrink. Har inte riktigt klurat ut vilken än, men det kommer...

Sen förrätt bestående av broccolisoppa med turkisk yoghurt och krutonger.

Varmrätten kallar jag Chicken du Monde. En grekisk kyckling i yoghurtmarinad serverad med en variant av arabisk potatissallad och marockansk sallad. I potatissalladen har jag även sötpotatis som är vanligt i t.ex. USA. Därav namnet, du monde, det är liksom smaker från hela världen. Den marockanska salladen är to die for...

Efterrätten blir Parfait Amour, Perfekt kärlek. En vaniljparfait med kolasås (kryddad med ingefära och chili) samt hallon. Ett eget recept jag aldrig testat, så det blir lite spännande.

Självklart serveras även vin, kaffe samt likör.

Vad tror ni? Kommer jag att få julklappar i år också? Haha. Hoppas i alla fall på en trevlig kväll!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback