L'Amour suprême

Före jag träffade lovern så tyckte jag att franska var ett rätt så fult språk. Töntigt och sliskigt. Men efter att ha hört honom snacka franska med sina vänner och sin bror så ändrade jag mig. Det är som folk säger, franska är nog fan det sexigaste språket i världen! Speciellt franska som talas utanför Frankrike, alltså i andra fransktalande länder. Däremot är det inte så sexigt med svenska med fransk brytning. Tur att le lover inte snackar så...

Han har också introducerat mig för en del fransk musik. Mycket hip-hop och fransk-arabiskmusik. Har även grävt fram en hel del själv. Till och med Robbie har spelat in en låt på franska, Suprême. Jag vet inte alls hur hans uttal är, men jag gillar låten både på franska och engelska. Däremot hade det varit ännu bättre om även sticket hade varit på franska. Men som vanligt kan man inte få allt...




Nu ska jag värma lite middag(pannbiff igen!) och sen ska jag tända lite ljus, slå in paket och kanske kolla på Alfie...eller det kanske är nåt bra på tv? We'll see...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback