Old times, kitchen times

Idag åt jag Skeria-frukost till lunch. För er som inte vet vad det är kan jag berätta. Det är rostat bröd med Philadelphia och vanlig hushållsost. Dessa extravaganta mackor serveras gärna med apelsinjuice. Dessutom ska de helst rostas i en salamander(inte ödlan då) för den perfekta ytan.
Det här levde vi på under gymnasietiden på Skeria. Skörbjugg? Nä då, vi åt ju pestofylld fläskfilé och Skeria-klyftpotatis till lunch också. Hehe.

Det var på många sätt en nice period. Ibland saknar jag att vara på Skeria. Klassen var ju, ja, lite speciell, men med en hel del fantatiska människor. De umgås jag med än idag, men det är ändå rätt så speciellt att umgås i ett kök. Det finns förmodligen inga människor som är så perversa som köksfolk och det finns heller inget ställe för så mycket bus som i ett kök.

Vem minns inte köttboden, ettornas kök, torrförrådet, kantinförrådet, storfrysen där man kunde sno kakor och det låsta förrådet med after-eight? After-eight var hårdvaluta på den tiden. Haha. Sen hade vi seriösa samtal i renseriet och lekte med slangen i disken. Portioneringen var nog ändå roligast, med rätt sällskap. Där fick man kolla in hockeyrumpor(och diskutera om de hade nya Lee-jeans igen!) och servera snuskiga portioner med mos, korvar och en vit äcklig sås. "Gris" ska vi heller inte glömma. Det var tider det!

Fan, jag blir ju nästan lite nostalgisk!

 

 


Kommentarer
Postat av: M

Åh, det var tider det. Köttboden... :D

Oh my, jag måste lägga upp ett kort på min blogg!

Postat av: M

Pfft, skrev nyss en kommentar. Verkar inte ha blivit nåt dock :S Kanske är min dator som är mongo, och så får du två :P Minns inte ens vad jag skrev tidigare dement



Var härliga tider på Skeria. Köttboden... :D

Nu ska jag lägga upp en bild på min blogg.

Dont hate me ;D

2009-11-05 @ 22:02:00
URL: http://kryddstarkt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback