Jag valde en norrman istället för en svensk

Det blev ingen Fjällräven. Jag hittade en Helly Hansen istället. En svart skön stor sak(ööhh...vad skriver jag om egentligen?) med pälskant på kragen. Bra kvalitet och pälskant på kragen var mina kriterier. Jag är en sucker när det kommer till pälsdetaljer. Har det även på Timberland-kängorna och tjockaste vintermössan. Kanske är det ett sätt för mig att få känna mig lite glam även på vintern.
Vet ni en till sak? Jag "tjänade" hela 1500:- på att köpa den här jämfört med fjällisen. Vilket innebär att jag kanske får köpa den där fina väskan jag har kollat in... Dessutom kändes Fjällräven nästan lite väl svennigt...

Ekolab padded Parka 55734

The jacket.
Rätt så enkel och lagom snygg.
Jag menar, jag är ju svensk* så lagom passar väl mig, eller hur?

Förutom att shoppa vinterjacka så hittade jag ett snyggt svart linne(kort klänning?) med silvernitar från MQ och lite småkrafs i form av smink och glassaker(har en idé till badrummet...). Åt också god lunch och skrattade massor. Tack brorsan och Kajsa för en trevlig dag i Umeå!

Just nu håller jag på att tvätta kuddar och täcken. Jag vet, jag är kanske lite sent ute. Har jag tur så hinner de torka innan jag ska sova, men jag gissar på att jag får frysa och sova under filten i natt. Så kan det gå när man är bäst på att planera! Har städat ur kylen, städat skåper under diskbänken samt diskat ikväll också. Funderar på att baka paj också. Manodeppressiv? Nja. Men ibland får jag sånna här maniska perioder när jag måste hålla igång hela kvällarna och då älskar jag även att städa. Det tackar nog min lägenhet och framtida make för!

Imorrn ska mamma och tapetsera hos mormor. Jag funderar på att hänga på! Känner för att skvallra lite/snacka skit med min kära mormor och kanske även bli bjuden på hennes underbara mat. Hihi. Dessutom har jag inte mycket annat för mig. Här hemma är det som sagt väldigt välstädat vid det här laget då min maniska period har hållit på i ett par dagar, och något annat har jag heller inte inplanerat. Inget förutom hockey, men den börjar ju 19.00. Mormor bor dessutom i princip så centralt som det går, så känner jag för det kan jag alltid ta en (till) sväng på stan...

Nä, jag känner att det måste bli paj. Hallonpaj med vaniljsås!
Ciao!



* Ja, jag är ju helt svensk "på papperet". Ni vet, svensk medborgare.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback