Söndag -gardin-statements och shoppingabstinens

Dricker kaffe, lyssnar på Dylan, deppar och funderar över vad dagen har att erbjuda.

Ska ut och brumma bil med min bror en stund tror jag. Kanske gå på loppis. Är så grymt shoppingsugen, men efter att ha finkammat stan flera timmar igår inser jag att jag förmodligen inte kommer att få stilla mitt sug. Crap!
Vill piffa hemma också. Städa(är inne i VÄRSTA städperioden), pyssla, piffa, mysa till saker och ting. Vet ni vad jag är expert på? Jo, att köpa gardiner och gardintyg! Har massor av gardiner att byta mellan, ändå kom jag hem med två nya igår. "Julgardiner"(fast så juliga är de faktiskt inte) till köket och en ny kappa till sovrummet. Kappan måste jag sy om lite då det är en veckbandslängd för tillfället. Vet ni en till sak? Jag har aldrig någonsin ägt ett par panelgardiner, och kommer heller aldrig att göra! Jag tycker att det ser så fult och fattigt ut. Som att man inte hade råd att köpa tillräckligt mycket tyg liksom. Nej, jag är mer för mycket tyg och svulstiga gardiner.
Så jag vill byta gardiner, piffa i fönstren, byta krukor till blommorna i sovrummet, sätta upp en jättefin kamel-skolplansch i trappen, ställa fram nya ljus mm mm. Borde göra vinter på balkongen också. Men det är ju så j-a kallt ute! 

Ikväll tror jag att jag ska ha en lite self-piffing-night. Tona håret, färga och plocka brynen, bada skummbad mm.

Vi får se helt enkelt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback