Torsdag

Självklart var det inte idag jag skulle till tandläkaren!

Först steg jag upp sjukt tidigt, redan drygt sju. Sen har jag stått och borstat tänderna supernoga, två gånger! Sen ut i kylan(och ni vet hur mycket jag hatar kyla och idag var det minusgrader) och cykla till tandläkaren.
Satt och läste en gammal Elle interiör(från 2005, hur ofta köper de in nya tidningar?!) i 25 minuter, och när ingen ropade upp mig gick jag till receptionen och frågade vad som hände. "Är det inte första oktober idag?", "Jo, men du har tid den andra."
Den andra!? What? Jag som var helt säker på att det var idag. Började först tjaffsa med tanten(jag menar, jävlas inte med mig på morgonen) och hävdade att de hade gjort fel. Sen orkade jag inte mer utan cyklade hem i kylan. Jag vet inte om det är de eller jag som har gjort fel, men det är bara att pallra sig upp imorrn igen. *suck*

Morgongroggen och kaffet räckte inte idag. Efter den lilla cykelturen blev jag hungrig så jag har faktiskt käkat frukost! Det ni! Omelett med ost blev det. Det händer verkligen inte varje dag. Kanske två-tre gånger per år närmare bestämt.

Nu ska jag lägga mig i soffan en stund och hoppas att trötthetspåsarna under ögonen blir lite mindre. Ska träffa Matilda på stan vid tvåtiden och innan dess tänker jag inte göra så mycket mer än att diska. Blir Waynes och skvaller. Det vanliga med andra ord... Däremot har jag ingen bil idag, vilket känns surt! Fast det är rätt så kul att åka buss ibland också, speciellt när det typ är ett halvår sen jag åkte lokalbuss här. Finns alltid nån kul typ att kolla på. Bara ingen luktar illa. Det är det värsta! Att vara instängd i en buss med en som luktar fan önskar jag knappt min värsta ovän.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback