Den svinigaste influensan?

Det var nog svininfluensan i alla fall... Helt ärligt så var det nog det. En tjej på mammas jobb insjukande just innan mamma, och den tjejen har fått sina provsvar nu(hon testade sig) och hon hade svininfluensa. Mamma jobbade med henne, och blev sjuk typ en dag efter. En dag efter det var min bror sjuk. Och en dag efter det var jag sjuk. Så förmodligen var det den sviniga influensan vi hade.

Men det är rätt så skönt så här i efterhand faktiskt. Jag har gjort bort det. Behöver inte nojja över att få "den hemska dödliga influensan". Behöver inte vaccinera mig. Och behöver inte vara rädd att insjukna i Portugal. Dessutom kan jag jobba när de andra på jobbet är sjuka.

Och vill ni veta en sak? Svininfluensan var inte värre än nån annan influensa, nästan tvärtom. Visst, jag hade jäkligt hög feber som vägrade gå ner med febernedsättande och visst, jag hade hemskt ont i kroppen. Däremot blev jag inte så förkyld som jag brukar bli. Det var mest bara luftvägarna som strejkade lite. Sen blev jag sjuk typ direkt, på en gång. Vaknade bara med 39 graders feber en morgon efter en kväll med frossa och lite halsont. Sjukdomen gick över lika fort också. Efter ca en vecka var jag bra. Har bara kvar lite hosta nu. I vanliga fall brukar influensor sega sig kvar för mig.

Hur som helst, nu vet ni läget. Och om det nu var svininfluensan, vilket det borde ha varit, så är det inte så mycket att vara rädd för. En vecka hemma från jobbet och sen är det bra. (vi glömmer att jag trodde att jag skulle dö där en kväll va? Men det är bara jag och min hypokondri. ;) )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback