Tillbaka från Lissabon

Nu är jag hemma igen!
Eller egentligen har jag varit hemma sen söndagskväll, men sen hade jag "turen" att få migrän så jag har helt enkelt inte orkat ta tag i att skriva nåt här.

Ja, vad ska jag säga? Det har varit en helt underbar resa! Och Lissabon är en helt fantastisk stad! Vacker, spännande, skönt tempo och människorna är hur vänliga och sköna som helst.
När jag kom tillbaka till Sthlm insåg jag verkligen skillnaden mellan svenskar och portugiser. Jag hann nämligen skälla ut två stycker för att de var så fruktansvärt dåliga på service. Det kanske jag inte skulle ha gjort i vanliga fall, men nu när skillnaden var så markant så tyckte jag faktiskt att det var lägligt. Att ha pms eller en dålig dag spelar ingen roll, har man ett serviceyrke så har man och då är man banne mig trevlig!

Vi hann med väldigt mycket under de drygt fyra dagarna vi var där. Jag har jättemycket bilder så jag tänkte göra ett inlägg för varje dag med lite bilder i varje, hur låter det?

Men sammanfattningsvis kan man säga så här:
Jag har typ druckit mer vin än i hela mitt liv innan(sju dagar i sträck), jag har sett så mycket snygga killar, käkat så mycket god mat, sett alla typiska turistgrejer, sett väldigt otypiska turistgrejer, blivit erbjuden knark mer än en gång, ätit oliver och lime direkt från träden, doppat fötterna i Atlanten, åkt alla transportmedel som fanns(?), snackat med en haschtomte från Gambia, blivit välsignad av en kille från Senegal, träffat så många andra sköna människor och dricksat så många snygga servitörer.





Så här blå himmel och närmare 30°C hade vi hela tiden.



Japp, jag såg snyggingen Ronaldo också! Det syns inte här, men under ena bilden står det "liga me". Jag som är lite(?) pervers till naturen tyckte att det var ganska kul.



En kille som sitter i en sandhög på gatan...



Lite hus och sådär.



En park med palmer, aloe vera och andra kul grejer.



Portugisiska är ett ganska roligt språk...



Och tydligen hade jag ganska roligt på en skum uteservering också.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback